• pl
  • en
  • ua

Układ Hamulcowy

ABS Karta do sprawdzania ciągłości pola magnetycznego pierścieni ABS

Nowe aktywne czujniki koła współpracują z tzw. magnetycznymi pierścieniami ABS, 
które są zintegrowane w łożyskach kół pojazdu. Optyczna kontrola tych pierścieni magnetycznych nie jest możliwa.

Z tego powodu przed montażem nowego łożyska koła konieczna jest kontrola funkcji 
pierścienia magnetycznego, oraz kierunku montażu łożyska .

Również przy wyszukiwaniu usterek ABS należy sprawdzić łożysko i pierścien.

Karta testowa ATE umożliwia taką kontrolę i jest ona niezwykle korzystna cenowo.
 Wystarczy przyłożyć ją do łożyska, a w okienku karty bieguny magnetyczne pierścienia 
stają się czytelne i widoczne umożliwiając ich diagnozę.

Karta testowa ATE jest wyposażona w saszetkę chroniącą ją przed uszkodzeniem.


Urządzenie do odpowietrzania hamulców ciśnieniowo Ate

Przyrząd elektryczny do odpowietrzania układu hamulcowego FB 5e

 

Charakteryzujące się wyjątkowo prostą obsługą, solidną budową i korzystną ceną. 
Spełnia wszystkie wymogi związane z napełnianiem, płukaniem i odpowietrzaniem nowoczesnych 
elektronicznych systemów hamulcowych. Dodatkowo do dyspozycji są dwa poziomy ciśnienia: 1,0 i 2,0 bary. 
Odpowiada to wytycznym czołowych producentów samochodowych i zapobiega nieprawidłowym ustawieniom ciśnienia 
roboczego. Ciśnienie robocze jest ustawiane za pomocą przełącznika. Dzięki z góry określonemu ciśnieniu nie 
ma potrzeby kontroli za pomocą manometru. Współczesne płyny hamulcowe o niskim poziomie lepkości stawiają 
wysokie wymagania urządzeniom do napełniania i odpowietrzania hamulców, do czego przykładano ogromną wagę 
przy tworzeniu ATE FB 5e. Specjalna pompa generuje pulsujący strumień płynu, który umożliwia pełne płukanie 
i odpowietrzenie systemu hamulcowego. ATE FB 5e pracuje bezpośrednio z pojemnika 5-litrowego ATE, 
który jest bezpiecznie przymocowany do urządzenia za pomocą paska.

 

Koniec z czasochłonnym przelewaniem płynu hamulcowego. Lanca ssąca jest bezpiecznie mocowana w zbiorniku 
za pomocą złącza śrubowego.
Jeśli pojemnik na płyn hamulcowy jest pusty, pływak przykrywa otwór przepływu i zamyka go. 
W ten sposób zapewnione jest, że powietrze nigdy nie zostaje wtłoczone do systemu hamulcowego. 
Z boku ATE FB 5e umieszczone są praktyczne uchwyty na wąż napełniający i kabel sieciowy, 
a z tyłu urządzenia trzy uchwyty na nakładki odpowietrzające. Duży uchwyt umożliwia wygodne 
przenoszenie urządzenia. Wszystkie materiały zastosowane w urządzeniu ATE FB 5e są odporne 
na działanie płynu hamulcowego. Urządzenie ATE FB 5e dostarczane jest z nakładką odpowietrzającą 
nr: 20 (nakładka europejska).

Zalety:

    Korzystna cena
    Wyjątkowa trwałość
    Prosta obsługa
    Dwa poziomy ciśnienia zapobiegające błędnym ustawieniom
    Nadaje się do płynów hamulcowych o niskiej lepkości
    Pulsujący strumień płynu

Zakres dostawy:

    Kompletne urządzenie
    Instrukcja obsługi
    Nakładka odpowietrzająca nr: 20 (nakładka europejska)


Urzadzenie do wymiany płynu hamulcowego Ate 

Wymiana płynu hamulcowego w nowoczesnych samochodach z elektronicznym systemem hamulcowym wymaga zastosowania nowoczesnych urządzeń serwisowych. 
Dzięki innowacyjnej technologii "elektronicznej regulacji ciśnienia" (EDR) ze zmiennymi i zdefiniowanymi poziomami ciśnienia oraz zintegrowanemu 
układowi odsysającemu nowe urządzenie ATE FB 30S wyznacza nowe standardy wśród urządzeń do napełniania i odpowietrzania hamulców.

Centralnie ulokowane, ergonomiczne pole obsługi pozwala na regulowanie pracy ATE FB 30S pomiędzy funkcją odsysania i napełniania/odpowietrzania. 
Lampki sygnalizacyjne wskazują wybraną funkcję. Wszystkie funkcje są przejrzyście ułożone na polu obsługi.

Do napełniania, płukania i odpowietrzania instalacji hamulcowej dostępne są trzy poziomy ciśnienia:  0,4/1,0/2,2 bara. Dodatkowo do dyspozycji jest 
funkcja ciśnienia zmiennego w zakresie 0,4–3,5 bara. Wybrany poziom ciśnienia można przy tym kontrolować za pomocą manometru.

Współczesne płyny hamulcowe o niskim poziomie lepkości stawiają urządzeniom do napełniania i odpowietrzania hamulców wysokie wymagania. 
Przy tworzeniu ATE FB 30S szczególną wagę przyłożono do bezpiecznego funkcjonowania z wszystkimi popularnymi płynami hamulcowymi DOT3 i DOT4. 
Urządzenie do napełniania i odpowietrzania ATE FB 30S pracuje bezpośrednio z 5-, 20- i 30-litrowych 
pojemników na płyn hamulcowy, które są bezpiecznie montowane za pomocą pałąka. Koniec z czasochłonnym przelewaniem płynu hamulcowego. 
Oprócz pojemników na płyn hamulcowy ATE można stosować również inne dostępne na rynku pojemniki. Specjalny uchwyt zapewnia bezpieczne zamocowanie lancy ssącej w pojemniku.
 Gumowy stożek uszczelniający zintegrowany z zaworem odpowietrzającym dopuszcza do pojemnika powietrze tylko wówczas, gdy płyn hamulcowy jest pobierany. Pozwala to zapobiec
 niekontrolowanemu dopływowi powietrza do pojemnika. Gdy pojemnik na płyn hamulcowy jest pusty, urządzenie ATE FB 30S zostaje automatycznie wyłączone, co zapewnia, że do 
instalacji hamulcowej nie jest wtłaczane powietrze. O konieczności zmiany pojemnika informuje wyraźny sygnał dźwiękowy i lampka sygnalizacyjna.

Profesjonalna wymiana płynu hamulcowego obejmuje również czyszczenie zbiornika wyrównawczego. W tym celu stary, zabrudzony płyn hamulcowy jest odsysany ze zbiornika wyrównawczego. 
Do odsysania zużytego płynu hamulcowego wykorzystywana jest zintegrowana, niezależna i wyjątkowo trwała pompa. Dzięki rozciągającemu się (ok. 3 metry) spiralnemu wężowi i długiej 
lancy ssącej w prosty sposób można opróżnić nawet trudno dostępne zbiorniki wyrównawcze. Filtr wbudowany w wąż ssący chroni pompę ssącą przed grubszymi zanieczyszczeniami.
 Odessany płyn hamulcowy jest zbierany w przezroczystej butli zbiorczej o pojemności 2,2 litra. Butla ta jest dostosowana do systemu utylizacji ATE i dzięki temu można ją
 bez problemu opróżniać. Możliwe jest również opróżnianie butli w konwencjonalny sposób przez zakrętkę.

Z boku ATE FB 30S umieszczone są praktyczne uchwyty na wąż napełniający i kabel sieciowy, a po każdej stronie po trzy uchwyty na nakładki odpowietrzające. Na urządzeniu znajduje 
się praktyczna taca do odkładania niewielkich części i narzędzi. Duże koła z tyłu w połączeniu z ergonomicznym uchwytem zapewniają wygodne i bezpieczne ustawianie ATE FB 30S.


Miernik zegarowy ATE

Miernik zegarowy z dokładnością do 1/100 mm służy do pomiaru skrzywień ( bicia bocznego) 
tarcz hamulcowych i piast koła. Do pomiarów piast w stanie zabudowanym w połączeniu z wieszakiem zegarowym ATE.

Możliwość zamocowania miernika zegarowego ATE o średnicy 8 mm jest znormalizowana.
Piasta może być nawet mierzona pomimo śrub mocujących. Wymienna kulista czujka umożliwia 
pomiar wszystkich tarcz również tarcz typu Power disc.

Obrotowy zegar ze skalą 360° umożliwia wygodne odczytywanie wyniku. Dzięki zerowaniu wskazówki
oraz dwóch nastawnych tolerancjach , pomiary są bardzo doklładne i proste w wykonaniu.

Zalety:

   Piasta może być mierzona nawet pomimo śrub mocujących.

   Wymienna kulista czujka umożliwia pomiar wszystkich tarcz
 


Przyrząd do pomiaru bicia tarczy Ate

Przyrząd umożliwia precyzyjny pomiar zdemontowanych tarcz hamulcowych o średnicy do 360 mm pod względem:

   Bicia bocznego i tolerancji grubości. Idealne lożyskowanie przyrządu i wyszlifowane powierzchnie do położenia

   tarczy umożliwiają precyzyjny pomiar. Tarcza jest idealnie wycentrowana dzięki specjalnemu przyciskowi stożkowemu. 

   Przyrząd nadaje się również doskonale do pomiaru małych tarcz. W dostawie jest już zawarty zegar pomiarowy 

   ( podzial 0,01 mm) który wraz z czujką pozwala na pomiar wszelkich tarcz w tym również tarcz ATE power disk.


Przyrząd do zarabiania przewodów hamulcowych Ate

Ręczny przyrząd ATE do zarabiania przewodów hamulcowych jest ekonomicznym narzędziem, za pomocą którego można w szybki 
i prosty sposób zarabiać przewody o przekroju 4,75, 5 i 6mm, wg form E i F DIN 74234 / ISO 4038.
Zaciski są zamontowane w uchwycie, który trzeba tylko umieścić w urządzeniu do zarabiania.
Gładkie szczęki bez ząbków gwarantują bezpieczne zaciśnięcie przewodu hamulcowego bez jego uszkodzenia. 
Powierzchnia przewodu hamulcowego nie ulega uszkodzeniu podczas zarabiania. Szybkie i sprawne zarabianie 
przewodów hamulcowych poprzez wkręcenie trzpienia z odpowiednią głowicą.
Przyrząd jest wyposażony w stabilny uchwyt, który umożliwia zarabianie przewodów pod samochodem.
Zarabianie może odbywać się także na stole warsztatowym. W tym celu przyrząd można umieścić w imadle.
W zestawie znajduje się 5 złączek i 10 śrub nasadowych do szybkiej i prostej naprawy oraz łączenia 
przewodów hamulcowych (4,75mm). 


Urządzenie do testowania płynów hamulcowych Ate

Urządzenie testowe do płynów hamulcowych ATE BFCS 300 umożliwia pomiar temperatury wrzenia 
wszystkich popularnych płynów hamulcowych na bazie glikolu (DOT3, DOT 4, DOT 5.1). Funkcjonowanie 
urządzenia opiera się na termicznej metodzie punktu wrzenia, która stanowi jedyną możliwość dokładnego 
oznaczenia temperatury wrzenia niezależnie od typu płynu hamulcowego.


Na potrzeby testu płyn hamulcowy pobiera się ze zbiornika wyrównawczego do jednorazowego próbnika 
za pomocą jednorazowej pipety. Zarówno pipeta, jak i próbnik są dostępne w zestawie probierczym ATE. 
Następnie próbka płynu hamulcowego jest podgrzewana w urządzeniu ATE BFCS 300 do temperatury wrzenia. 
Określona przy tym wartość temperatury (do 300°C) jest wyświetlana z przodu urządzenia i może zostać
udokumentowana w formie wydruku z opcjonalnie dostępnej drukarki. Pomiar trwa zwykle zaledwie ok. 30 sekund.


Zintegrowany krótko- i długoterminowy licznik rejestruje liczbę przeprowadzonych pomiarów.
Ostatnie 10 wyników można wywołać za pomocą nowoczesnej klawiatury membranowej i wydrukować 
na opcjonalnie dostępnej drukarce. Szeroki zakres zasilania oferuje możliwość pracy z zasilaniem 
w zakresie 90–250 V.  Urządzenie ATE BFCS 300 ma oznaczenie CE.
 


Urzadzenie do cofania tłoczków hamulcowych Ate 

Aby nie uszkodzić mechanizmu nastawczego zacisku hamulcowego jednolitego
(z osadzeniem typu pięść) ze zintegrowanym hamulcem postojowym (typu kombi), 
podczas cofania tłoczek należy wielokrotnie naciskać i jednocześnie obracać. 
Pneumatyczny zestaw do cofania tłoczków hamulcowych idealnie nadaje się do tej czynności. 
Dzięki płynnej regulacji wrzeciona przyrząd ten sprawdza się w przypadku cofania zacisków 
z lewym i prawym gwintem. Oba wymienne adaptery uniwersalne pasują do wszystkich powszechnie
stosowanych modeli pojazdów. Pneumatyczny zestaw do cofania tłoczków ATE umożliwia cofanie tłoczków także w 
standardowych zaciskach jednolitych (z osadzeniem typu pięść).


Kurek wylotowy pojemnika ATE


Kurek wylotowy pojemnika ATE umożliwia czyste i dokładne przelewanie płynu hamulcowego
 z pojemników ATE 5 l i ATE 20 l.

Kurek odcinający gwarantuje pewne i szczelne zamknięcie pojemnika po pobraniu płynu hamulcowego. 


Pompka podciśnieniowa Yato

Pompka podciśnieniowa jest wielofunkcyjnym urządzeniem służącym do diagnostyki systemów w samochodach i technice,
 których działanie jest oparte na ciśnieniu lub podciśnieniu. Wyposażona jest w akcesoria umożliwiające wykorzystanie w niemal każdym silniku lub układzie.

Pompka Yato jest wyposażona w przełącznik, który w zależności od położenie pozwala na wytworzenie podciśnienia lub ciśnienia.
Przesunięcie przełącznika w kierunku wylotu pompki spowoduje, że podczas pompowania będzie wytwarzane podciśnienie. 
Przełącznik przesunięty w kierunku rękojeści spowoduje, że podczas pompowania będzie wytwarzane ciśnienie.

Zakres pomiaru: od -1 do 3 bar


Za pomocą pompki można przeprowadzić diagnostykę m.in. poniższych systemów i układów:

Urządzenia skomputeryzowanego sterownia silnika:

   barometryczny czujnik ciśnienia (BARO)
   system PCV
   system recyrkulacji spalin (EGR)
   grubowarstwowe czujniki ciśnienia (MAP)

Urządzenia sterowania zapłonem:
   podciśnieniowe wyprzedzenie zapłonu
   zawór opóźniający: SDV, RCV

Układ hamulcowy:
   hamulce klasyczne
   hamulce ABS
   hamulce pneumatyczne
   przewody hamulcowe
   serwomechanizm hamulcowy

Inne systemy:
   klimatyzacja
   tempomat
   zbiornik paliwa i instalacja paliwowa
   podciśnieniowy system domykania drzwi


Sposób użycia
Diagnostyka systemu recyrkulacji spalin (EGR)
Zawór systemu EGR jest przykładem zaworu uruchamianego przez podciśnienie. W przypadku braku podciśnienia
 zawór jest zamknięty i spaliny nie wydostają się z zaworu. W przypadku doprowadzenia podciśnienie do zaworu, zostaje on otwarty, umożliwiając recyrkulację spalin.

Diagnostyka grubowarstwowych czujników ciśnienia (MAP)
• Zmontować układ pompki i zbiornika, jak w przypadku odpowietrzania zacisków hamulcowych, a następnie podłączyć
 do przyłącza podciśnieniowego czujnika.
• Naciskać dźwignię pompki, aż wskazówka pokaże -0,5 bara. Zakończyć pompowanie i obserwować wskazówkę, powinna 
być nieruchoma. Jeśli wskazówka się porusza, oznacza to uszkodzenie czujnika MAP.
• W trakcie pracy czujnik MAP wysyła sygnały zwrotne do komputera sterującego. Sygnał ma częstotliwość 
pomiędzy 85 Hz a 160 Hz w zależności od poziomu podciśnienia. Do pomiaru częstotliwości konieczny jest częstościomierz, należy go podłączyć zgodnie z instrukcją czujnika i miernika.

Odpowietrzanie zacisków hamulcowych.
• Upewnić się, że zbiornik wyrównawczy układu hamulcowego jest wypełniony płynem do nominalnej objętości.
• Odpowietrzanie przeprowadzić według poniższej kolejności:
- pompa hamulcowa, jeśli jest wyposażona w zawór odpowietrzający
- zaciski hamulcowe w kolejności od położonego najbliżej pompy hamulcowej do położonego najdalej
• Podłączyć krótki przewód elastyczny do przyłącza umieszczonego na spodzie pokrywy zbiornika pompy.
• Zamknąć zbiornik pompy za pomocą pokrywy.
• Podłączyć długie przewody elastyczne do przyłączy pokrywy. Koniec jednego z długich węży pod-łączyć do pompki,
 a drugiego do zaworu odpowietrzającego (kalamitki) zacisku hamulcowego. W razie potrzeby posłużyć się adapterem.
• Nacisnąć dźwignię pompki 10 - 15 razy, aby wytworzyć podciśnienie w zbiorniku pompy.
• Odkręcić zawór odpowietrzający o 1/4 - 1/2 obrotu, tak aby zbiornik pompy wypełnił się płynem do wysokości około 5 cm. Dokręcić zawór odpowietrzający.
• Odłączyć przewód pompki od zaworu odpowietrzającego, procedura odpowietrzania zacisku została zakończona.
• Przed powtórzeniem procedury odpowietrzania w kolejnym zacisku opróżnić zbiornik pompy z płynu hamulcowego 
oraz uzupełnić poziom płynu hamulcowego w instalacji hamulcowej, do nominalnego poziomu.


Zestaw do cofania tłoczków hamulcowych Yato

Profesjonalny 18-elementowy zestaw ręcznych separatorów do zacisków hamulcowych.

Przeznaczenie / zastosowanie
Profesjonalny zestaw przeznaczony do demontażu tłoczków hamulcowych. 
Przyrząd składa się z dwóch prasek śrubowych - prawoskrętnej i lewoskrętnej oraz zestawu talerzyków umożliwiających wymianę tłoczków w szerokiej gamie samochodów.

Przeznaczony do samochodów: Citroen: Xm, 
Xantia; Alfa Romeo; Audi; Austin; BMW; Honda; Jaguar; MB; Mitsubishi; 
Nissan; Rover; Toyota; VW; Ford; Mazda; Subaru; Saab; Rover, GM, Peugeot, Renault, Mazda.

Zestaw opracowany pod kątem potrzeb wyspecjalizowanych serwisów samochodowych i mechanicznych.